Monday 24 October 2011

APA BENAR KES RABA ANAK GUAN ENG DI SEKOLAH?

Hari ini, YAB Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam kenyataannya mengesa agar Guang Eng mengambil tindakan undang undang ke atas Blogger jika benar dikatakan menfitnah beliau dan DAP. Kenyataan TPM menunjukkan keprihatinan beliau agar Ketua Menteri  Pulau Pinang itu membuat lapuran polis. Persoalannya apa pasal media perdana tidak menjadikannya berita sensasi tetapi lebih-lebihan pula oleh media pro-pembangkang. Maka pasti adalah sesuatu permainan oleh pihak pembangkang mencari publisiti murahan.














Jika kita perhatikan  media pro-pembangkang memainkan sendiri isu ini, seolah-olah memang berlaku salah laku oleh anak Guang Eng. Pemimpin-pemimpin utama DAP pulak hampir begitu defensif bagi pihak Guang Eng dan cuba mengalihkan isu salah laku kepada isu ekploitasi gambar gadis yang dipamirkan iaitu Anya Ann Corke yang berusia 21 tahun juara chess Hong Kong (Bukan Mangsa Sebenar, hanya gambar hiasan). 


Isu yang mereka cuba arahkan adalah seolah-olah Anya yang di fitnah oleh blogger pro-UMNO. Kalau ikut lapuran media alternatif itu, memang pun bukan Anya yang menjadi mangsa. Mangsa sebenar yang di maksudkan adalah pelajar berumur 16 tahun di Pulau Pinang. Keluarga pelajar ini telah diberikan duit tutup mulut berjumlah RM 200,000.00, satu jumlah yang besar bagi remaja 16 tahun. 


Media pro-pembangkang dan juga pemimpin DAP kini menunding kearah YAB Tan Sri Muhyiddin Yassin seolah-olah menyokong isu Anya difitnah. Kalau dah PR (Penipu Rakyat), cerita buruk keluarga sendiri pun nak di hebah dan dijadikan modal politik supaya buruknya kepada Pemimpin BN dan UMNO juga. Memang tidak sesuai gambar hiasan itu diletakkan dlm kes ini, kini ianya telah di ekploitasi oleh PR yang memang ketiadaan modal.


Bagaimana pun kita lihat samada Guan Eng atau Kit Siang panjangkan cerita ini dengan repot polis atau tidak. Kalau cerita kes raba ini betul terjadi, saya yakin Guan Eng atau Kit Siang tidak mahu dipanjangkan dgn lapuran polis untuk siasatan...Kita tunggu ... 



No comments:

Post a Comment