Monday 17 October 2011

TAMAN MURNI: BANTUAN KEPADA MANGSA KEBAKARAN


Atas rasa simpati dan keprihatinan pemimpin BN telah turun melihat sendiri keadaan rumah mangsa pada petang tadi jam 2.30 petang (17.10.2011) dengan menyampai sumbangan kepada setiap pemilik rumah dan penyewa rumah yang terlibat.


Hadir menyampaikan sumbangan adalah Dato Mohd Fathil Daud-Penyelaras Bangi/Ketua UMNO Bahagian Serdang, Dato Liew Yuen Keong-Penyelaras Seri Kembangan/Ketua MCA Bahagian Serdang, Dato Hoh Hee Lee-Penyelaras Balakong/Tim.Ketua MCA Bahagian Serdang, Ketua MCA Caw.Megah/Pengerusi Biro Aduan MCA-En.Liew Sin Kim, Naib Ketua UMNO Bahagian Serdang-Tn.Hj.Abdul Kadir Selamat  dan beberapa orang pemimpin komponen BN lain.

Empat buah rumah teres musnah dalam kebakaran di Jalan 18, Taman Murni pagi semalam (16.10.2011). Kejadian dikatankan berlaku sekitar jam 6.45 pagi, namun pihak BOMBA hanya mendapat panggilan jam 7.05 pagi. Atas kecekapan pihak BOMBA kebakaran dapat dipadamkan selepas 25 minit dari terus merebah ke tingkat bawah. Kejadian dikatakan bermula dari rumah kedua dan kebakaran melibatkan tingkat atas rumah

Menurut pemilih rumah ini telah didiami lebih dari 26 tahun dan pemimpin BN akan berusaha membantu pemilik rumah untuk mempercepatkan proses tuntuan insuran dan mendapatkan bantuan lain bagi membaikpulih rumah tersebut.
Mangsa yang terlibat adalah :-
1. Rumah No.18, Chan Chee Ho & Lai Pay Chin
2. Rumah No.12, Leong Siew Chow
3. Rumah No.14, Arone Bin Daunih
4. Rumah No. 16, Mohamad Zamri Bin Wahab
5. Rumah No.12, Ng Taow Kwang

No comments:

Post a Comment