Monday 10 October 2011

TAMAN SRI LANGAT: ADUAN PENDUDUK TIDAK DIPEDULI

Sudah banyak kali aduan disalurkan oleh penduduk di Taman Sri Langat, Jln Reko, Kajang kepada pihak PBT/MPKj atau Ahli Majlis dan pihak berwajib yang diterajui oleh kerajaan PR di Negeri Selangor. Menjelang PRU13, penduduk sudah semakin muak dan kecewa dengan kecekapan dan keprihatian pemimpin PR . Penduduk kecewa ahli majlis bertanggungjawab tidak membantu menyelesaikan permasalahan mereka. Penduduk juga kecewa dengan pihak pengurusan bangunan yang dikatakan mengenakan caj yang tinggi tetapi tidak menyelenggara kemudahan untuk manfaat penduduk.

Penduduk yang kecewa dengan kepimpinan PR yang tidak prihatin dengan aduan mereka telah memanggil pempin BN di Serdang.Hadir mendengar rintihan rakyat adalah Dato Liew Yuen Keong-Ketua MCA Bahagian Serdang, Tn.Mej (B) Abdul Rahim Mohd Amin - Timbalan Ketua UMNO Bahagian Serdang, Tn.Rawisandran-Ketua MIC Bahagian Serdang, Naib Ketua UMNO Bahagian Serdang-Tn.Hj.Abdul Kadir Selamat dan pemimpin penduduk setempat.
Lihatlah longgakan sampah yang sentiasa mengganggu kehidupan penduduk setempat terbiar dan berbau busuk.
Penduduk kesal kerana taman permainan juga terbiar kotor dan peralatan permainan yang usang dan merbahaya keselamatan kanak-kanak.
Rumput terbiar tidak dipotong melebhi ketinggian manusia.Penduduk risau pembiakan binatang seperti ular.
Longgokan kayu-kayu dan sampah-sampah mengundang bahaya keselamatan penduduk. Inikah cara kerajaan PR berkhidmat untuk rakyat...???

No comments:

Post a Comment